پرهامپرهام، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 13 روز سن داره

1397/4/27 11:00
نویسنده : مامان پریسا
سلام چون پارسال رفتیم خاطره ی کمی یادمه

مهر پارسال با مامان مریم و بابا محسن تصمیم گرفتیم با تور به کیش بریم انقدر بهشون گفته بودم لباس خنک بیارید اونجا از گرما می پزید که تصور جهنم داشتیم جهنمی که امسال در تابستان شاهدش هستیم ولی وقتی از هواپیما پیاده شدیم باد خنک میومد فکررکردم هواپیما مارو جای دیگه پیاده کرده هوا بهاری باد فوق خنک

فوری هواشناسی رو نگاه کردم دیدیم دقیقا همون چهار روز که ما اونجاییم هوا اینجوریه

همه جهاتش عالی بود به غیر از دریا رفتمون

کلا بسته بودن طرح بانوان و اقایان میگفتن دریا موج داره ٬حالا نصف موج دریای شمال نداشت ها ٬پیش خودم میگفتم مگه قراره این یه ذره موج هم نباسه

فقط قایق ها اونم دوروز اخر اجازه گشت دادن مسافرارو داشتن

اسم هتلمون هتل هلیا بود

پرهام عاشق صبحونه هتل بود بچم هنوزم ارزو داره یه صبحانه اینجوری بخوره

همه چی باشه ولی این فقط نیمرو با پنیر بقول خودش همون همیشگی رو بخوره مربا که دوست نداره

فقط نیمرو با کره پنیر

مامانش «خودم» هم قاتل مربا و بجای چایی سه لیوان اب پرتقال

خلاصه پرهام هر روز صبح کله سحر ساعت هفت بیدار میکرد بره رستوران صبحانه بخوره تا حاضر بشیم میشد ساعت ۸:۳۰

قبلا یکبار با پرهام کیش امده بودیم ولی پنج ماهش بود بچم صبونه نخورد فقط شیر خورد

خیلی گرم بود هلاک شد

یه روز رفتیم دریا با اینکه موج داست دیگه طرح باز کردن مردانه در یه خیابون دیگه بود زنانه هم یه جای دیگه

خلاصه قابل مقایسه با شمال نبود بس که تمیز بود ساحل مرجانی بود مثل ندید بدیدا میخواستم برم تو اب سوت سوت نرو تو اب حالا فقط موج اب به انگشت پام خورده بود گفتم چرا گفت دریا موج داره گفتم کمه به اینم میگی موج ؟

فقط فکر پرهام بودم که به اونم حتما اجازه نمیدادن بره دریا

نشستم صدف جمع کردم

یه خانم مسن با دختراش نشستن جلوی دریا که بهشون موج بخوره منم رفتم دیدم الکی نمیگن دریا موج داره

موج این کجا دریا شمال کجا

یدونه موج فوق کوچیک یه جوری بهت ضربه میزد انگار با ماشین شاسی بلند تصادف کردی

تو دلم گفتم چرا این موجه انقدر خره

یواش با با دوباره رفتم دیدم نه واقعا یه جوریه حال نکردم باهاش

گفتم مسخره میرم شمال خودمون طوفانی هم باشه موج هاش سبکه

نمیدونم شاید من این احساس داشتم

ولی همه واسه افتاب گرفتن امده بودن منم انقدر افتاب گرفتم اومدم تهران رفتم دکتر گفت خانم کمبود شدید ویتامین د داری

ولی وضعیت در طرح مردانه فرق داشت اونها اجازه داشتن تو اب برن

پرهام طفلک دست باباش یخ زد چون اگه وارد اب میشدی و بیرون میومدی بادی که میومد یخ میزدی

و پرهام انقدر چسبیده بوده به باباس یخ نزنه تا دلش سوخته برده خشکش کرده

خلاصه فقط از تمیزی ساحل لذت بردم

شمال وقتی طرح میشه اوج کثافت کاری رو در کابین دوش شاهدش هستیم

اونجا هر نیم ساعت کابین دوش اب میگرفتن ماسه نباشه

ولی شمال فقط کاغذ چسبوندن نظافت را رعایت کنید سالی یکبار هم درو دیوار کابین با موادشوینده نمیشورن اصن نگم بهتره

ماسه داخل کابین به مچ پات میرسه ولی در کیش اصن یه ماسه ازت بریزه داخل یه محفظه سوراح دار که زیر پامونه میریزه

هر چی گرونتر کثیف تر

از مقایسه بگذریم بعدش رفتیم قایق سواری و کشتی یونانی هم دیدیم و چند تا عکس بی حجاب هم گرفتیم فقط خودمون بودیم